הכירו את עוז וסעיד ממרכז יום טיפולי-סיעודי ע"ש עליזה בגין. שניהם חניכים בקבוצת שקד, סעיד בתפקוד גבוה ועוז בתפקוד נמוך. הקבוצות במרכז פועלות על פי המודל ההטרוגני לפיו המגבלה אינה מגדירה את האדם אלא מערכת הגומלין שבין האדם לסביבות חייו. חלוקת הקבוצות מתבצעת לפי אופי החניכים, התאמתם לצוות, קשרים וחיבורים אישיים, בחירות שלהם ולא לפי רמת תפקודם. כך, מסייע המודל בחיזוק תחושת השייכות של כל אחד ואחת מהחניכים. מעבר לקידום האישי שבמודל, חלוקה מסוג זה מעודדת קשרים בין חניכים שבהיעדר הטרוגניות לא היו נפגשים כלל . סעיד ועוז הם דוגמא לקשר מקסים שנוצר בין שני חניכים ברמות תפקוד שונות. למעשה סעיד ביקש לעבור לקבוצה של עוז לפני שנה. עוז מעצים את סעיד וגורם לו לתחושת מסוגלות שהוא נתן מעצמו עבור האחר וסעיד מנחם ומרגיע את עוז על ידי מגע ועל ידי הנוכחות שלו.
אנחנו רואים בקבוצת האם בית עבור חברי הקבוצה – המקום הבטוח בו ניתן להתנסות בדברים שונים, לאתגר את עצמנו, ללמוד ולהתפתח, אבל גם לנוח, להיאחז בביטחון, להיות עטופים ומוכלים.
שימוש במודל מאפשר העצמה אישית לכל חניך, ונותן להם הרבה יותר שליטה על הסביבה שלהם ועל היום שלהם.