ממשיכים לעשות הכי טוב גם בעתות מלחמה

Facebook
WhatsApp

עם  תחילת המלחמה, כאשר בהוראת פיקוד העורף סגרנו את המרכזים שלנו, פנינו לצוות ולמשפחות של כל 25 המרכזים והתכניות כדי לראות מה ניתן לעשות כדי לעזור. המדינה היתה בכאוס גדול.

כצפוי, האוכלוסייה שנדרשה לסיוע הגדול יותר הייתה האוכלוסייה של משפחות מקבלי השירות והעובדים בעיר אשקלון, שהיו סגורים בבתיהם או מפונים. רבים ממשפחות מקבלי השירות שלנו שהו במרחב מוגן יום ולילה, מאחר והגעה למרחב המוגן ב-30 שניות עם בן משפחה עם מוגבלות אינה ריאלית. הם נזקקו למזון, מוצרי היגיינה, חיתולים ותרופות. החנויות המקומיות היו סגורות וגם כשנפתחו, רוב המשפחות חששו להשאיר את ילדיהן לבד בבית. אתגרים נוספים עלו כאשר חלק מהמשפחות נכנסו למצוקה כלכלית בשל היעדרות מהעבודה או גיוס למילואים.   

ככל שחלף הזמן והמלחמה נמשכה, הבנו שעלינו למצוא דרכים חדשניות ויצירתיות לספק את שירותינו למשפחות שהיו זקוקים לסיוע שלנו עכשיו יותר מתמיד. אנשי המקצוע שלנו למדו מהסבבים הקודמים שלחוסר בשגרת טיפולים יומיומית יש השפעות הרסניות על מקבלי השירות שלנו, במיוחד בקרב פעוטות. בסבב הלחימה האחרון, שנמשך "רק" 11 ימים, פעוטות רבים מהמעונות שלנו חזרו למרכזים כשהם איבדו חודשים של התקדמות מכיוון שלא יכלו להמשיך בטיפול בבית.

כשבידינו כל הנתונים הללו החליטה הנהלת צ'יימס להקים קרן החירום. פנינו לתורמי עבר ולתורמים חדשים וביקשנו לסייע לנו במגוון צרכים עלו כגון אספקה של סלי מזון למשפחות של מקבלי השירות ולצוותים באשקלון. עבור הפעוטות רכשנו ציוד ושינענו לביתם כדי שיוכלו להמשיך בעבודה היומיומית שהם עושים בכל יום במעון:  ציוד שיקומי כמו עמידונים וכיסאות ייחודיים, משחקי התפתחות וציוד פרא-רפואי לטיפול בבית. בנוסף רכשנו עבור משפחות אייפדים ותוכנות מיוחדות לעבודה בבית ולשמירה על קשר עם המטפלים וקיום תקשורת רציפה עם המסגרת. במקביל ביקשנו סיוע לממן הסעות לצוותים שלנו כדי שיוכלו להגיע בצורה בטוחה לביתם של מקבלי השירות שלנו כדי לספק להם טיפולים בבתים.  ככל שהזמן עבר הבנו כי אנו חייבים לתת סיוע ותמיכה באמצעות סדנאות חוסן לצוותים שלנו בכל הארץ שהתמודדו ברמות שונות עם ההשלכות של הלחימה, כדי לפתח חוסן נפשי ולשפר את התנהלותם בשעת חירום אל מול עצמם ועם מקבלי השירות.

במחצית דצמבר המרכזים חזרו לפעול באשקלון בקבוצות קטנות ובמתכונת של מספר שעות בודדות ועד שנת הצהריים, מאחר והמרחבים המוגנים היו קטנים מכדי להכיל את כולם יחד. החל מינואר, כל המרכזים שלנו נפתחו מחדש בצורה מלאה.

מתוך הכרה בחשיבות של עיבוד הטראומה והכנה למצב קיצון נוסף, אנו משיקים כעת תוכנית חוסן לכלל הצוותים בארגון בהובלת אנשי מקצוע מארגון נט"ל. אנו מממנים את ההכשרה בזכות התמיכה של תורמים , ביניהם פדרציית שיקאגו. עם הכשרת החוסן, אנו מקווים לראות את העובדים שלנו משפרים את התקשורת הבין אישית והיכולות שלהם לתמוך במקבלי השירות שלנו ובמשפחות.