דעתם חשובה לנו

Facebook
WhatsApp

אחת התכונות החשובות ביותר למסגרת טיפולית היא משוב וביקורת מצד מקבלי השרות. את התובנה הזו יישמה שיר הוכרמן, מנהלת מרכז טיפולי סיעודי ע"ש עליזה בגין בתל אביב כשערכה סקר שביעות רצון בקרב החניכים במרכז. 

מרכז צ'יימס עליזה בגין מונה כ-50 חניכים, רובם תושבי תל אביב והאזור, המתפקדים ברמה של מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית עד קשה וחלקם אף בתפקוד סיעודי. הסקר, הנערך אחת לשנה מאז 2016, נועד לבדוק את רמת הסיפוק של החניכים ממערכת השירותים ותפקוד הצוות, והוא נערך בקרב 26 חניכים עם מסוגלות ורבלית או תקשורתית באמצעות טכנולוגיה מבוססת מגע. 

לביצוע הסקר הוכן לוח תקשורת באפליקציית TouchChat, אשר סייע לחניכים לענות על השאלות, ואפשר גם לחניכים לא וורבלים להיות שותפים לסקר. בנוסף לכלי זה, חלק מהחניכים ענו לסקר בשימוש בכלי תקשורת תומכת חילופית נוסף – פלט קולי או כרטיסיות תקשורת.

הסקר כלל אפשרויות הרחבה לשאלות בנושא האוכל ופעילויות במרכז, לדוגמה: איזה אוכל היית רוצה להוסיף לתפריט ואיזה פעילויות היית רוצה להוסיף לסדר היום הקבוצתי. הדבר נעשה במטרה לאפשר לחניכים ביטוי מקסימלי במסגרת הסקר והתוצאות יילקחו בחשבון בבניית סדר היום לקראת שנת הפעילות הבאה.

הוכרמן, מנהלת מרכז צ'יימס עליזה בגין: "בהשוואה לסקר מ-2016, אנו רואים תוצאות פחות חד משמעיות. חניכים לא בהכרח ענו "כן" לכל השאלות, ולדעתנו זהו דבר מבורך. שמחנו לראות כי כל החניכים שנסקרו שמחים לבוא למרכז ומרגישים שיש להם חברים, וצוות שמתייחס אליהם בכבוד".

 

עגלו לטובת

עמותת צ’יימס

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו